Folk


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



En jobbarkompis fyllde år igår och vi firade henne och hon fick två presenter. En bra och en tråkig. Jag hälsade på personer jag glömde lika snabbt. Nästan alla skulle bli lärare. I Gävle ska alla bli lärare. Blaserad, är kanske inte rätta ordet, men det första jag kommer att tänka på.
Se även:
Terakottatapeter
Ektorp soffa
Bananfodral

Det bildades två läger. Vi som dansade och lärarna som satt och dippade gurka och chips. Jag rev bland skivorna. Aerosmith, Bon Jovi, Björn Rosenström. We'll give it a shot! We're half way there! ÅhÅh! Livin' on a prayer! Folk skriker sig hesa till det här.
Jag vill också skrika mig hes till Bon Jovi.
Utan den där känslan av självbefläckelse.

laugh along with the common people,
laugh along even though they're laughing at you,
and the stupid things that you do.
-pulp

Slog kullerbyttor och sen satt jag i en taxi och pannan pärlades av svett för jag mådde illa. Spyr jag i taxin har jag inte råd att åka hem över jul.
Ut ur taxin och in på Hang loose bar. Det var en massa vanligt folk. Två dansgolv. Techno och Schlager. På technogolvet stod mest flexade killar med tribaltatueringar och stampade. Till schlagergolvet. Ja på schlagergolvet. En fläktmaskin i taket sprutade ut diskmedel över dansgolvet. Grisfest, är kanske inte rätta ordet, men det första jag kommer att tänka på.
Se även:
Ibiza
Mallorca
After ski

DJ killen som hette Henke spelade rockiga medlys. Offspring, Nirvana, Bon Jovi. Och folk skriker sig hesa. Svettas och sedan tryckare och mer svett och några hånglar och jag känner igen det här. Det är mellanstadiet konserverat. Fast full på hallonshots istället för geléhallon.

Vaknar risig idag och med en kurrande mage och måste äta fett och flott och hungrig som en varg trängde jag och Johan oss fram genom julskyltningen och vi gick åt fel håll för alla var på väg upp mot bocken som skulle invigas och bocken fyller 40 år i år och black jack spelar kramgoa bitar och fyrverkirier smäller och det är lite som Bagdad och fram ur regndiset och krutröken väller folk upp mot bocken och händerna är fulla med påsar och det är första advent och alla butiker har öppet som om det var måndag och alla måste handla och få händerna fulla och axels tivoli är här igen och efter några hundra meter motströms på kungsgatan får man tics och panik och känner sig fast i värsta Falling down-kön och överallt skriker barn som vill ha eller inte ha och dissonansen från fyrverkeriet och karusellerna och julsångerna skär som papperskanter i hjärnan och babylon är kanske inte rätta ordet, men det första jag kommer att tänka på.


0 Responses to “Folk”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Om bloggen

  • En sjuksköterskas neuroser
  • Allt är generellt skrivet sÃ¥ att ingen kan röjas IRL.
  • E-mail: nursepunx@hotmail.com

Previous posts

Archives

Links


ATOM 0.3